Érzékelhető sebességváltás a kerékpárutak tervezésében
2017. október 18-20. között rendezték meg az I. Magyar Közlekedési Konferenciát,
amely két, több évtizedes múlttal bíró konferenciasorozatot fogott össze. Természetesen hosszú évek óta jelen van a kerékpáros közlekedés kérdése is a szakmai fórumokon, de jól érzékelhetően a téma fontossága egy új szintet ért el. A közlekedési konferenciáink története során most esett meg először, hogy a kerékpáros szekcióra kíváncsi szakemberek nem fértek be az előadóterembe, így termet kellett cserélni egy párhuzamos szekcióval. A konferencia utolsó napján, ebéd előtt mintegy 120 szakember ülte végig a kerékpáros közlekedéssel foglalkozó előadásokat!
Az előadásokból megtudhattunk néhány érdekességet:
- A NIF Zrt. 640 km kerékpárút fejlesztését tervezi (pl.: Budapest-Balaton, Balatoni Bringakör, Duna-menti EuroVelo útvonal egyes szakaszai)
- A Törökbálintot is érintő Budapest-Etyek-Tordas szakasz 38 km hosszú, becsült költsége 4,9 mrdFt, várhatóan 2019-re készül el.
- A Magyar Közút átveszi az országos kerékpáros törzshálózat és a főutak menti kerékpárutak üzemeltetését, amely összesen 1090 km hosszúságú. Ezzel lehetővé válik a fontosabb kerékpáros útvonalak egységes üzemeltetése, fenntartás.
- Megújul a kerékpárforgalmi létesítményekre vonatkozó műszaki előírás, amely - többek között - az elmúlt évek jelentős mennyiségű tapasztalatainak tervezésbe történő visszacsatolását teszi lehetővé.
Barna Zsolt