Kérdések és válaszok a BKK-hoz

a Kelenföldi buszvégállomásunk környékének kerékpáros viszonyairól

A Kerekdomb Egyesület kérdéseire az alábbi válaszokat adom a BKK kerékpáros közlekedéssel foglalkozó szakterületének tájékoztatása alapján.

KDE - Örömmel vennénk, ha - amint írta - a B+R rendszer további fejlesztéseként a gazdagréti oldalon is kerülnének kerékpártárolók telepítésre az aluljáróba. A lépcső melletti falnál, a liftek bejárata mellett erre lenne is megfelelő hely.
BKK - A Főváros-BKK-XI. kerület konzorciuma a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programban (VEKOP) támogatást nyert a fenntartható közlekedés fejlesztésére a térségben. A metró kijárati műtárgy a projekt beavatkozási területén van, a most induló engedélyezési tervezés diszpozíciójában előirányoztuk a kerékpártárolási kapacitás bővítését az aluljáróban. A VEKOP-ban megtervezett műszaki tartalom kivitelezése 2019-ben várható.


KDE - Szeretném jelezni, hogy úgy látom, nincs kitalálva, végiggondolva, hogy a kerékpárosok hogyan juthatnak el két keréken a felszíni fedett kerékpártárolótól a Bartók Béla út irányába. Semmilyen tábla, semmilyen burkolatjel  nem jelzi, hogy ezt hogyan gondolták a közlekedésszervező mérnökök. Valahogy mindenki megoldja, de közel sem európai ez a félmegoldás: a buszok sokaságát kerülgetni minden, mindenki számára átlátható irányítás nélkül.
BKK - A buszvégállomás és a P+R tervezését és építését a DBR menedzselte a 4-es metró beruházáshoz kapcsolódóan. A BKK részéről minden lehetséges alkalommal és fórumon jeleztük, hogy a B+R elhagyása és megközelítése nem akadálymentes, és további tervezést igényel. A megépült kialakítást a fenntartási időszakban (2019-ig) csak korlátozottan lehet változtatni.


KDE - Ez úton is jelzem, hogy azt a néha felröppenő hírt, miszerint készülnek a régi, sínek alatt átvezető aluljárót lezárni, betömni, megszüntetni, nagyon rossz ötletnek tartjuk. Ez egy nagyon fontos átkötő pont a vasúti sínrendszer két oldalán lévő kerékpáros hálózatok között, amit sok száz kerékpáros vesz igénybe nap mint nap. A megszüntetése alapvetően és nagyon negatívan érintené ennek a több száz kerékpárral közlekedőnek a mindennapjait.
BKK - A BKK ilyet nem tervez és nem is kezdeményez. Tisztában vagyunk a régi aluljáró szerepével, azt sokan használják, kerékpárral és gyalog is. A régi aluljáró a MÁV-é, amennyiben lezárási szándékukról tudomást szerzünk, szakmai véleményünket tudomásukra fogjuk hozni. Pillanatnyilag nincs tudomásunk a MÁV ilyen elképzeléséről. A többször említett VEKOP projektben elkészített Kerékpárforgalmi Hálózati Terv (KHT) is kerékpárforgalmi főhálózati elemként számol ezzel az aluljáróval, és annak kis mértékű fejlesztését (pl. útirányjelzés fejlesztése) irányozza elő.


KDE - Végül hagy kérjem tájékoztatását arról, hogy a pályaudvaron és környékén milyen kerékpáros fejlesztések várhatóak még a következő években.
BKK - A legjelentősebb várható fejlesztések a következő 2 évben:
*1-es villamos meghosszabbítása a Fehérvári úttól az Etele térig (ehhez kapcsolódóan Fehérvári-Tétényi szakaszon irányhelyes, Tétényi-Etele tér szakaszon egyoldali, kétirányú kerékpárforgalmi létesítmény épül)
* A Fehérvári út felújításának folytatása (irányhelyes kerékpársávok kialakításával Bocskai út – Albertfalva kitérő között)
* VEKOP: területi alapú fejlesztés az Etele tér – Bartók Béla út – Bocskai út – Budafoki út – Etele út által határolt területen (forgalomcsillapítás, sebességcsökkentés, csomóponti korrekciók, egyirányú utcák megnyitása)

Üdvözlettel: Denke Zsolt BKK

Törökbálint interaktív térképe

Online növényhatározó

Törökbálint hivatalos honlapja


2017 tavasz-nyár: kirándulások
2017 tavasz-nyár: nomád tábor
2019 tavasz-nyár: faültetés
2019 tavasz-nyár: majális
2019 tavasz-nyár: Plant for The Planet
2019 tavasz-nyár: falocsolás
2019 tavasz-nyár: erdőtakarítás
Prev Next